World of Asian beers: Tsingtao

Een week of wat geleden schreef ik hier al over het World of Asian beers pakket. Er zaten vijf bieren bieren in het pakket en als eerste hiervan heb ik de Tsingtao geprobeerd. Hoewel je dit bier (nog) niet op zo heel veel plekken tegen komt had ik hem toch al een paar keer eerder gezien en gedronken. Bij een chinees restaurant in Beuningen kon ik hem bestellen en bij Lidl stond hij zelfs tussen de nasi kruiden en de sambal oelek. Zouden ze daar wel weten dat het bier is?

Tsingtao is een premium lager bier met 4.7% alcohol, gebrouwen in China door de Tsingtao Brewery. Het is een stuk lichter van kleur als ons aller vertrouwde pils en in alle opzichten een stuk milder. De smaak is ligt zoetig/moutig en er is weinig bitterheid of hop aroma te bekennen. Eigenlijk vind ik het niet echt een spannend biertje. Zo eentje die je voor jezelf nooit in huis zou halen maar ook weer niet zou laat staan als je hem aangeboden krijgt. Hopelijk zijn die ander vier bieren wat boeiender maar daarover later meer …….

http://en.wikipedia.org/wiki/Tsingtao_Brewery/
http://www.tsingtaobeer.com/

2 opmerkingen:

  1. Ik heb laatst een paar van die flesjes in de Haj Jin (restaurant) in Denekamp gedronken, heerlijk bier. maar heb je dit gekocht in Beuningen OV? En hoeveel per fles. Het goedkoopste wat ik online kan vinden is €1,25 per fles in de aanbieding. Betaal je toch snel €30 voor 1 krat :(.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Beuningen dronk ik deze in een restaurant. Maar in Oss is het te koop bij Lidl. Het staat daar alleen niet bij het bier maar in de oosterse hoek, bij de sambal en de kroepoek :) Wat het daar kost weet ik zo 1-2-3 niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen