Oktober Blond

Mijn eerste brouwavontuur was met dit recept. Ik heb het samengesteld na een heleboel speurwerk op internet en met wat hulp van de brouwmeester van de Maaslandbrouwerij.

Al eerder schreef ik dat ik een liefhebber ben van La Chouffe en ik wilde graag een bier brouwen met een soort gelijk karakter. Het hoefde dus geen kloon te worden, maar wel een kruidig blond bier en liefst met veel body. Er zit daarom koriander en sinaasappel in het recept verwerkt en de moutstort bevat zo'n 20 procent 'munich' mout. Met de hop soorten, bitterheid en het gist heb ik nog wat geëxperimenteerd en dat leed iedere keer weer tot een beter resultaat.
Stijl Blond
Kleur 13 EBC
Bitterheid 32 IBU
Begin SG 1062
Alcohol 6.5 ~ 7.0

(14-11-2010) 16. Oktober Blond.pdf
(21-03-2010) 8. Oktober Blond.pdf
(04-10-2009) 1. Oktober Blond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten