Soms is 420 karakters gewoon niet genoeg

Ik ben een behoorlijke bier liefhebber. Niet zo zeer van de kwantiteit maar des te meer van de kwaliteit. Al bij mijn eerst speciaal biertje een jaar of twintig geleden raakte ik geïnteresseerd en via een bierglazen collectie en etiketten verzameling kwam ik heel veel jaren later in aanraking met hobbybrouwen.

Sinds de zomer van 2009 brouw ik nu regelmatig mijn eigen bier en daarnaast speur ik supermarkten en slijterijen af op zoek naar (bijzondere) bieren die ik nog niet heb geproefd.

Als IT'er maak je bij alles wat je doet, zinvol of niet, natuurlijk gebruik van je computer. Na aan paar jaar brouwen, speciaal bieren proeven, forums lezen en met clubgenoten op pad, loopt je harddrive dan ook langzaam vol met foto's, recepten, linkjes en what not. Veel van dat cyber-materiaal wil ik dan eigenlijk ooit nog eens voorzien van notities of iets dergelijks. Maar net als bij de meeste geeks blijft het vooral bij verzamelen en er vervolgens nooit meer iets mee doen. Ik bedoel wie heeft er nou niet een mapje 'Onbewerkt' in zijn 'Mijn Afbeeldingen', of een 'Nieuw Map' in 'Mijn Muziek' met daarin eigenlijk het grootste gedeelte van je digitale verzameling?

FacebookDeze blog word een poging mijn mapjes 'Nog Uitzoeken', 'Nieuwe Map' en 'Nieuwe Map (1)' om te zetten in een soort van digitaal plakboek vol met bier gerelateerde -zin en on-zin. Eigenlijk was ik al soort van begonnen met het online zetten van wat foto's en notities op mijn Facebook pagina maar soms is 420 karakters gewoon niet genoeg.

Waarschijnlijk zullen mijn posts wel tot kleine berichtjes beperkt blijven, tenzij er opeens een schrijver in mij ontwaakt. Maar met mijn dyslexie heeft dit verhaaltje al de helft van de zondag middag en de hele zondag avond in beslag genomen dus dat zal wel niet zo snel gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten