Zo, nu eerst een biertje

Na drie weken vakantie met vooral veel regen valt het mooie weer natuurlijk samen met mijn eerste week terug op het werk. Gelukkig was er afgelopen weekend aan zon geen gebrek en de barbecue heeft dan ook twee dagen lang onafgebroken gebrand. Zaterdag avond, nadat al mijn buren hun barbecue gasten de deur uit hadden gewerkt, werd er wat over de schuttingen heen gesmoesd en voor dat ik er erg in had zaten we met zijn achten bij kaarslicht de restje op te maken.

Koelkast

Goed gebruik bij zulke 'pauze momentjes', zoals we ze zijn gaan noemen, is een arm vol bier mee te brengen. Wie wat van wie drinkt en waar de lege flessen zijn gebleven is daarna meestal de vraag. De pauze momentjes ontstaan spontaan, en zo hoort het ook!

Wat ik altijd grappig vind is de verscheidenheid aan merken en bieren die iedereen meebrengt. Het merendeel is pils en soms eens wat anders, maar vooral veelzeggend over het type bier drinker dat mijn buurmannen zijn. Zo hebben we de 'ik drink liever water dan slecht bier'-buurman. Hij bracht natuurlijk zoals altijd Warsteiner mee en deze keer ook een paar flesjes Wieckse Witte. Dan hebben we de 'Ik vind het allemaal zooo lekker'-buurman. Hij had zijn koelkast leeg geroofd en bracht Alfa, Amstel en Hertog Jan mee en voegde daar aan toe dat ie nog niet weet wat ie de volgende keer moet kopen. Ikzelf zal bij mijn buren denk ik als de 'ik brouw het liever zelf'-buurman te boek staan. Maar voor dit soort gelegenheden houd ik toch altijd wel een paar flesjes Gulpener achter de hand. En last but not least maakte deze week de 'ik lust eigenlijk geen bier'-buurman voor het eerst opwachting. Zoals je hieronder al kunt zien bracht hij Wieckse Rose en Hoegaarden Citron mee. De Hoegaarden hebben we allemaal geproefd en ik kan je melden dat dit niks meer met bier te maken heeft. Het is met kunstmatige zoetstoffen mierzoet gemaakt en smaakt eerder naar een Breezer dan wat anders. De rest heeft hij daarom maar weer mee naar huis genomen.

Alfa
Amstel Warsteiner
Gulpener Hertog Jan
Wieckse Witte Wieckse Rose
Hoegaarden Citron

Met zoveel lekkers op tafel en daarbij ook nog eens een chippie en een toastje werd het al gauw laat en zo was het dat ik om half twee mijn gebruikelijke ronde met de hond pas maakte. De volgende ochtend was het ook weer op tijd uit de veren om niet al te laat aan de voorbereidingen voor de barbecue van die dag te beginnen. Het was weer een top weekend en ben nu echt aan werken toe. Even bij komen ……

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfa_bier
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amstel_(bier)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brouwerij_De_Ridder
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulpener
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hertog_Jan_(bier)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoegaarden_(bier)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Warsteiner

4 opmerkingen:

  1. Je hebt ons weer mooi te kijk gezet Jeroen, of zoals ze in Limburg bij de Brand bierbrouwerij zeggen: "Wat zegst du mich noe"??

    Maar goed, we weten weer waar we allemaal staan :-)
    Het was in ieder geval een super gezellig weekend weer.
    Misschien moeten we een aantal t-shirts maken met daarop onze favoriete "buurman-namen", LOL.

    Zo, dat was het weer.... nu eerst een Bavaria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan hebben we eigenlijk ook nog "ik drink alles, als er maar alcohol in zit-buurman" maar die schitterde van afwezigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om even in stijl te antwoorden op die mooi gevulde koelkast van je:

    "Nice"!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En de "ik kan beter niet drinken"-buurman.

    BeantwoordenVerwijderen